Tuesday, October 26, 2010

V-Ray Light Intensity


| 3ds Max Tutorial

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/light_params.htm
정확한 용어가 사용되어 번역된 것이 아니므로 원문을 반드시 참조하시기 바랍니다.




Intensity
Units - 빛 단위를 선택할 수 있습니다. 정확한 단위를 사용하는 것은 VRayPhysicalCamera를 사용하여 작업할 때 핵심적입니다. 빛은 씬 유닛 크기를 고려하여 작업하는 스케일에 대해 정확한 결과를 산출합니다. 가능한 값들은 다음과 같습니다 :


Default (image) - the color and multiplier directly determine the visible color of the light without any conversion. The light surface will appear with the given color in the final image when seen directly by the camera (assuming there is no color mapping involved). 색상과 승수는 직접 아무 변환없이 빛의 시각적 색상을 결정합니다. 광원이 표면이 카메라뷰에서 직접 보여지게 되는 경우에는 주어진 색상으로 최종 이미지에 나타나게 됩니다.

Lumious power (lm) - total emitted visible light power measured in lumens. When this setting is used, the intensity of the light will not depend on its size. A typical 100W electric bulb emits about 1500 lumens of light. 루멘으로 측정된 총 방사된 가시 광력입니다. 이 설정이 사용되면, 빛의 세기는 그 크기에 영향을 받지 않습니다. 일반적으로 100와트의 전구는 1500 루멘 가량의 빛을 방출합니다.

Luminance (lm/m^2/sr) - visible light surface power measured in lumens per square meter per steradian. When this setting is used, the intensity of the light depends on its size.  스테라디안 당 평방미터에 대해서 루멘으로 측정된 표면가시광력입니다. 이 설정이 사용되면 빛의 세기는 크기에 영향을 받습니다.

Radiant power (W) - total emitted visible light power measured in watts. When using this setting, the intensity of the light does not depend on its size. Keep in mind that this is not the same as the electric power consumed by a light bulb for example. A typical 100W light bulb only emits between 2 and 3 watts as visible light. 와트로 측정된 총 방출된 가시 광력입니다. 이 설정이 사용되면 빛의 세기는 그 크기에 영향을 받지 않습니다. 주의해야 할 점은 전구에 의해 소모되는 전력과 같지는 않다는 점입니다. 예를 들어 일반적인 100와트의 전구는 단지 가시광으로서는 2~3와트만을 방출합니다.

Radiance (W/m²/sr) - visible light surface power measured in watts per square meter per steradian. When this setting is used, the intensity of the light depends on its size. 스테라디안당 평방미터에 대해 와트로 측정된 표면 가시 광력입니다. 이 설정이 사용되면 빛의 세기는 그 크기에 영향을 받습니다.



* VRayIES Power :  루멘으로 빛의 세기를 결정함 (단위가 루멘임)


* VRayLightMtl 
- 만일 여러분이 자체발광 오브젝트의 포토메트릭파워를 루멘단위로 있다면(예를 들어 100와트 전구에 대해 1700루멘오브젝트의 표면적 미터로 루멘을 나누어서 multiplier 값을 게산할 있습니다 (면적 계산을 위해 3ds Max Measure 유틸리티가 사용될 있습니다). 





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아래 이미지 및 자료출처 :  http://www.khe.co.kr 금호전기(주)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

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